Notes de premsa

• 14/06/2016

El cirurgià Jordi Cruz i el nefròleg Josep Maria Puig, nous president i secretari general de Metges de Catalunya

Jordi Cruz, cirurgià a l’Hospital de Mataró, i Josep Maria Puig, nefròleg a l’Hospital del Mar de Barcelona, han estat elegits aquest dimarts nous president i secretari general de Metges de Catalunya (MC), després que la candidatura “Obrint Portes” hagi guanyat les eleccions a la direcció del sindicat amb el 80% dels vots, imposant-se a la llista “Unitat, Compromís i Projecte” de l’intensivista Jaume Mestre i el metge de família i fins ara secretari general Francesc Duch.

L’equip de Mestre ha rebut un 20% de suports, en uns comicis que s’han celebrat en el marc del 4t Congrés del sindicat i on han exercit el vot 470 afiliats dels 8.348 que formaven part del cens electoral, el que representa un 5,6% de participació.

Cruz i Puig governaran durant els propers quatre anys el sindicat majoritari a la sanitat catalana amb un equip que completen l’anestesiòloga Núria Estanyol com a vicepresidenta; la pediatra Ana Roca com a vicesecretària general; el metge de família David Arribas com a secretari de Finances i l’anestesiòloga Teresa Aberasturi com a vicesecretària de Finances.

Objectius
    La nova direcció de MC pretén enfortir el sindicat amb una “visió global i inclusiva” de tots els afiliats, sigui quina sigui la titularitat de l’empresa on treballen, i amb una potenciació dels serveis i de la formació continuada que ofereix, “buscant sinèrgies i col·laboracions amb societats científiques, col·legis mèdics i universitats”.

A més es compromet a reforçar el tarannà negociador de l’organització, “establint línies de complicitat amb l’administració sanitària, els representants polítics i les institucions mèdiques, per tal de començar a resoldre els grans problemes que afecten la professió com la inestabilitat de la contractació, les escasses retribucions i la falta de reconeixement professional”.

Perquè tot això fructifiqui, el nou equip de govern advoca per un “conveni mèdic propi i independent” que promogui la millora de les condicions laborals i professionals de tots els facultatius de Catalunya.

Comentar als Fòrums

Per poder comentar als fòrums, has de ser afiliat i disposar d’un usuari per accedir a la intranet.

Si ja ets usuari fes click aquí, en cas contrari afilia’t aquí i gaudeix de tots els avantatges de pertànyer a Metges de Catalunya.